21/09/2022
71
Partajare pe Facebook

Pe parcursul exploatării zilnice alimentare automobilului reprezintă o procedură de rutină care în majoritatea cazurilor se execută în mod automatizat. Însă chiar și în aceste condiții au loc erori. Mai jos vă povestim cum trebuie de acționat în cazurile în care automobilul a fost alimentat cu combustibil greșit.

Mașina pe benzină a fost alimentată cu diesel

Este o situație foarte periculoasă căci la pornirea motorului pompa de combustibil va trage motorina în sistem, fapt ce reprezintă un pericol pentru motor, bujii, duze, detaliile grupului de pistoane, catalizatorul.

Măsuri de întreprins în cazul alimentării cu combustibil greșitDacă eroarea a fost depistată în timpul alimentării cea mai importantă regulă este să nu porniți automobilul! Acesta trebuie adus la servis cu ajutorul unui evacuator pentru eliminarea mixului greșit de carburant. În situația critică în care motorul a fost pornit și a reușit să lucreze pe combustibil greșit – acesta trebieimediat oprit și deasemenea tractat cu ajutorul autospecialei la servis unde îi va fi spălat sistemul de alimentație, curățate duzele, înlocuit filtrul de combustibil, verificată compresia din cilindri, diagnosticat sistemul de alimentație și catalizatorul.

Mașina pe diesel a fost alimentată cu benzină

Specialișii afirmă că un adaos de 5% de benzină în motorină nu influențează asupra lucrului motorului fapt ce reprezintă un „caz norocos”. În cazul în care acest prag a fost trecut – pornirea motorului va cauza urmări foarte grave – defectarea pompei cu presiune înaltă și a duzelor. Mai mult decât atât benzina va cauza detonație în camera de ardere astfel distrugând segmentele pistoanelor și topindu-le. Procesul respectiv se soluționează cu reparația capitală a motorului.

Măsuri de întreprins în cazul alimentării cu combustibil greșit – Dacă eroarea a fost depistată în timpul alimentării și are loc acel „caz norocos” când au fost turnate sub 5% de benzină – este necesar să faceți plinul cu motorină și să vă deplasați la turații medii până nu va fi consumată o pătrime din rezervor. Apoi trebuie din nou să faceți plinul cu motorină și să folosiți o pătrime din acesta. După trei repetări ale procedurii va fi restabilit regimul normal de exploatare al automobilului.

Dacă a fost turnată o cantitate mai mare de combustibil greșit – procedura este aceiași ca în cazul motorului pe benzină – să nu porniți motorul, să aduceți mașina la servis pe un evacuator, să scoateți combustibilul din aceasta și să spălați sistemul de alimentație.

Motorul a început să funcționeze prost în timpul deplasării

În cazul în care după alimentație ați început deplasarea și ați observat că motorul a început să lucreze incorect – cu vibrații, pierderi de putere sau că s-a aprins martorul erorii la motor, este necesar cât mai repede să găsiți un loc de staționare și să opriți îl opriți. Nici într-un caz să nu încercați să îl reporniți. Este necesar să apelați la serviciul unui evacuator și să aduceți automobilul la stația de deservire tehnică unde specialiștii vor efectua o inspecție și vor stabili problema.

Cine achită reparația?

Totul depinde de circumstanțele în care a fost alimentat automobilul – de către proprietarul automobilului sau de către angajatul stației. În cazul în care clientul a alimentat automobilul desinestătător (chiar dacă în țara noastră practic nu există astfel de stații) – reparația este achitată exclusiv de proprietar.

În caz contrar vina cade pe angajatul stației, respectiv, și achitarea tuturor pagubelor. De obicei în astfel de situații administrația organizează în mod expres eliminarea combustibilului. În cazul în care motorul totuși a fost pornit și necesită deservire tehnică -  trebuie să păstrați toate bonurile – alimentare, serviciile evacuatorului și a servisului pentru o eventuală compensare din partea stației.

Cum evităm așa situație?

Majoritatea automobilelor moderne au gurile rezervoarelor de combustibil executate special pentru un anumit tip de pistoale de alimentație (acestea diferă după rază și grosime în funcție de un anumit tip de combustibil).  Datorită particularităților respective în multe cazuri alimentarea cu combustibil greșit va fi puțin probabilă.

Însă, cu toate acestea fiecare șofer trebuie să fie prudent și să-și formeze deprinderea de a urmări care pistol de alimentație îl ia în mână angajatul stației și să nu plece în interiorul stației pentru achitare până în momentul în care pistolul de pompare necesar va fi introdus în rezervor.

sursa foto: www.freepik.com