06/09/2022
526
Partajare pe Facebook

35 de ani este o vârstă relativ mică pentru un brand auto, însă în pofida acestui fapt marca Lexus a reușit să obțină un statut respectabil și să-și facă loc în acel trio german din segmentul premium: Mercedes-Benz, BMW și Audi. Află din cele 8 curiozități de mai jos cum a reușit Lexus să-și croiască drumul spre notorietate.

Curiozitatea 1 – denumire shimbată în ultimul moment

Lexus nu este un brand artificial, acesta din start a fost produs și destinat exclusiv pentru segmentul automobilelor premium din SUA. În 1989, la etapa de proiectare, agenția Lippincott & Margulies a avut drept obiectiv să inventeze un nume scurt și memorabil, deopotrivă unui nou brand premium. Din cele 219 de versiuni propuse, au fost selectate doar 5: Vectre, Verone, Chaparel, Calibre și Alexis.

Administratorii companiei au optat pentru denumirea „Alexis”, însă din cauza că acest nume era purtat de un personaj negativ al unei telenovele populare pe atunci, s-a evitat orice asemănare și legătură cu aceasta. Numele „Alexis” suferise câteva modificări precum excluderea primei litere „A”, iar litera „I” fusese înlocuită cu „U”. În rezultat, agenția de publicitate obținuse un nou branding name, asociat cu „lux”: Lexus.

Potrivit unei alte versiuni, denumirea „Lexus” provine de la combinația celor două cuvinte „luxury” (lux) și „elegance” (eleganță).

Curiozitatea 2 – Sunetul motorului - setat de muzicieni profesioniști

La proiectarea primului model LS, inginerii au apelat la serviciile specialiștilor companiei YAMAHA, care producea nu doar motociclete și motoare, dar și instrumente muzicale. Compania trebuia să seteze și să armonizeze sunetul motorului pe benzină, de patru litri.  În rezultat, motorul pornit obținuse un sunet curat, liniștit, fără vibrații. Încă mult timp după lansare, alți producători auto încercau să ajungă la această perfomanță.

Curiozitatea 3 - Măiestria TAKUMI

Takumi este o tradiție antică de meșteșugărit, provenită din Japonia. Maieștrii Takumi își perfecționează abilitățile pe parcursul a zeci de ani, iată de ce toate detaliile automobilelor Lexus sunt desăvârșite. Astăzi, împreună cu designerii non-conformiști, brandul a reușit să uimească publicul cu o tapițerie extraordinară, realizată manual în stil origami, folosind lemn natural, piele și chiar incrustări din sticlă de cristal KIRIKO.

Curiozitatea 4 – Calitate superioară

Marca niponă a segmentului premium este renumită pentru motoarele sale asamblate cu precizie incomparabilă. Acest fapt se datorează standardului unic de  deviere a cilindrului – doar o miime de milimetru (mai subțire decât un fir de păr uman). Comparativ, alți producători auto acceptă devierea de până la un milimetru.

Curiozitatea 5 – Conceptul OMOTENASHI

Omotenashi – filosofia japoneză a ospitalității, scopul căreia este să ofere oaspetelui o deservire mult mai specială, concentrându-se pe anticiparea nevoilor clientului încă de până la apariția acestora. Astfel, toate reprezentanțele auto ale mărcii oferă cel mai înalt nivel de deservire. 

Curiozitatea 6 – Ergonomie de care nu s-a mai văzut

Una dintre particularitățile noului brand constă în ergonomia bine-gândită până la cele mai mici detalii. Pentru a obține cel mai bun rezultat, la etapa proiectării, fusese angajat un tester, care verifica cât de ușor este să utilizezi butoanele din automobil. În locul tradiționalelor instrumente, acesta folosea un set de unghii false pentru a verifica fiabilitatea butoanelor, atât pentru bărbați, cât și pentru femei. 

Curiozitatea 7 - Primul model Lexus

Primul model Lexus prezentat publicului larg a fost LS400, demonstrat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles în 1988. 

Curiozitatea 8 - Lexus-ul nipon nu se comercializa în Japonia

În pofida faptului că Lexus este un brand exclusiv nipon, nici un exemplar Lexus nu fusese vândut pe piața din Japonia până în anul 2005. Acesta era produs exclusiv pentru piața americană.

Descoperiți gama modelelor Lexus în catalogul DriveHub.md

Lexus - Experience Amazing

Automobile Lexus