20/01/2023
2312
Partajare pe Facebook

Tradițional, pentru începutul anului 2023, echipa DriveHub a adunat datele privind comercializarea automobilelor noi în Republica Moldova. Mai jos vă prezentăm statisticile în detalii.

Datele generale

În comparație cu anii precedenți, anul 2022 se bucură de o creștere stabilă și constantă  la capitolul vânzarea automobilelor noi. În pofida situației create pe plan internațional și creșterii prețurilor, tot mai mulți cetățeni optează pentru achiziționarea unui automobil nou – garanția dealerului, siguranța, starea tehnică nouă și dorința de a evita reparațiile, motivează clienții să urce la volanul unui model din salon.

Încă o condiție al tendinței respective este creșterea semnificativă a prețurilor la automobilele de mâna a doua, astfel în multe cazuri prețul unu automobil cu parcurs ajunge practic la prețul unui automobil din salon.

Branduri – lideri în vânzări

Asemenea anului 2021,  topul liderilor a rămas neschimbat, Toyota păstrând locul I, Dacia – locul II, Skoda – locul III.

În continuare, brandurile care de asemenea se bucură de atenția sporită din partea publicului sunt Kia – locul IV, Suzuki – locul V, Renault – locul VI, Hyundai – locul VII, Mercedes Benz – locul VIII, BMW – locul IX, iar încheie topul brandul Ford.

O mențiune specială merită jucătorii noi pe piață, care într-un timp scurt au reușit să devină favoriți și să să depășească mulți concurenți la capitolul vânzări – brandul GEELY care doar în câteva luni a reușit să comercializeze peste 120 de mașini situându-se pe locul 14, cât și brandul premium Lexus – care fiind lansat în 2022 a reușit să ocupe locul 20 din topul general.

Un alt fact interesant – tot mai mulți moldoveni optează pentru automobile full electrice, astfel pe parcursul anului 2022 au fost înregistrate peste 26 de modele semnate de Tesla, cifra depășește numărul modelelor vândute de brandul rusesc  Lada.

Totodată de menționat despre brandurile ale căror modele au fost înregistrate doar de o singură dată – Acura,  Afla Romeo, Cadillac, Dodge, Ferrari, Maserati, Polestar și altele.

Caroserii preferate de cumpărători

Exact ca și în anii precedenți, în majoritatea cazurilor moldovenii optează pentru caroserii de tip Crossover/SUV – practicitatea și înălțimea modelelor respective fiind punctele principale în lista de priorități ale cumpărătorilor familiști iar varietatea acestora doar accentuează tendința respectivă.

Acestea sunt urmate de automobilele compacte de oraș (clasa B și C), preferențial hatchback-uri  care fiind încadrate în mărimi foarte modeste și confortabile pentru exploatarea zilnică în oraș – se laudă cu portbagaje încăpătoare și practice pentru familii. Iar motoarele noi econome și instalațiile hibride suplinesc lista de avantaje ale modelelor respective.

Dacă în noul an, ați hotărât să optați pentru un automobil nou, vă sugerăm să analizați ofertele dealerilor oficiali expuse pe platforma DriveHub: Catalogul automobilelor noi