08/06/2022
Partajare pe Facebook

Istoria Range Rover Evoque

Te-ai fi gândit vreodată că în spatele acestui model excentric stă regina modei și soția fotbalistului David Beckham? Da! E adevărat!

Echipa Land Rover a angajat-o pe Victoria Beckham pe post de consultant înainte de lansarea automobilului Range Rover Evoque. Dat fiind faptul că acest model era destinat femeilor, Victoria a dictat stilul pentru acest automobil: caroserie mată, jante de 20 de inch, interior luxos din piele și aluminiu. În plus, Victoria a adăugat în fiecare automobil a câte 4 genți produse sub propriul brand. În total, au fost produse 200 astfel de exemplare.


Acest model trebuia să devină unul dintre cele mai stilate autovehicule la acel moment. Din fericire pentru Land Rover, acest RRE se bucură și astăzi de o popularitate înaltă. Evoque a fost lansat în anul 2010, la o petrecere în Londra, dedicată celor 40 de ani de Range Rover. Vehiculul a șocat lumea prin adăugarea elementelor de lux pe fostul automobil utilitar Land Rover. Micul Evoque devenise unul dintre primele modele LR care obținuse un caracter zvelt și un aspect agresiv din cauza caroseriei mult mai apropiate de un coupe decât de un SUV, în special pentru versiunea în trei uși. RRE părea mai ușor și mai rapid decât modelele anterioare Range Rover și era extrem de manevrabil pe șosea.


Potrivit creatorilor, cuvântul Evoque nu înseamnă nimic. Acesta fusese inventat special pentru această mașină. În același timp, unii și-au exprimat părerea că acest nume este apropiat de cuvântul francez „epoque” (epocă), iar alții credeau că numele fusese obținut prin adăugarea cuvintelor „evolution” и „torque” (evoluție și moment de rotație). În cele din urmă, s-a observat o analogie cu cuvântul „Vogue” (modă), asociat cu celebra revistă și cu una dintre configurațiile flagship-ului Range Rover.

Land Rover a primit 18.000 de comenzi înainte de începerea producției noului RRE. În primul an, construcția fiecărui Evoque dura douăzeci și nouă de ore, iar de pe linia de asamblare ieșea câte unul la fiecare 70 de secunde. RRE avea aceeași platformă D-class ca și Land Rover Freelander și Volvo S60.


Motorul turbo de 1999 cm3, cu patru cilindri, pe benzină, era opțiunea cea mai „cuminte” și mai puternică, dar favoritul Europei era motorul diesel TD4 de 2200 cm3. Modelul era oferit cu tracțiune pe două roți sau integrală, iar pentru a păstra intactă identitatea mărcii, versiunea cu tracțiune integrală oferea o capacitate adecvată de off-road și drumuri grele, celor care își doreau asta. RRE avea o putere de 237 cp/177 kw și accelera în doar 7,1 secunde viteza de 100 km/h.

Accesează catalogul DriveHub.md și alege-ți un Evoque. Dacă ai nevoie de finanțare, solicită online un credit sau leasing, de restul ne ocupăm noi.

DriveHub – simplu și ușor!


*Sursa pozelor: motor1.combehance.net.